Wczesne wspomaganie rozwoju – co to jest?

Nauka z dzieckiemWczesne wspomaganie rozwoju dziecka to wielospecjalistyczne, kompleksowe i intensywne działania, mające na celu stymulowanie funkcji odpowiedzialnych za rozwój psychomotoryczny i komunikację małego dziecka, od chwili wykrycia niepełnosprawności do czasu podjęcia przez dziecko nauki w szkole, a także pomoc i wsparcie udzielane rodzicom i rodzinie w nabywaniu przez nich umiejętności postępowania z dzieckiem.

Organizacja Wczesnego Wspomagania Rozwoju:

Odbywa się na podstawie opinii o wczesnym wspomaganiu wydanej przez rejonową publiczna Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczną na podstawie badania dziecka i zaświadczenia lekarskiego.

Wymiar zajęć w ramach WWR – 4 do 8 godzin w miesiącu, w zależności od potrzeb i możliwości psychofizycznych dziecka oraz możliwości i ustaleń placówki.

Zajęcia w ramach WWR są bezpłatne.

 

Terapia w ramach WWR:

  • terapia psychologiczna,
  • terapia pedagogiczna,
  • terapia logopedyczna,
  • terapia integracji sensorycznej,
  • rehabilitacja ruchowa,
  • muzykoterapia,
  • logorytmika,
  • terapia ręki,
  • sensoplastyka,
  • Terapia Weroniki Sherborne,
  • TUS.

Podstawa prawna WWR:

  • Rozporządzenie MEN z dn. 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci
  • Ustawa z dn. 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.)
  • Ustawa z dn. 14 grudnia2016 r. Prawo Oświatowe
  • Rozporządzenie MEN z dn. 07 września 2017r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno- pedagogicznych